Tohatsusta ei kokemusta, tosin meinasin 80-luvun 18 hp 2-t -sellaisen ostaa. Ostin kuitenkin piruuttani 20 heppasen 4-t Parsunin (vm. 2011).
Kunhan koneasiantuntijat lopettavat naurun, niin voin todeta että toimiva peli ja kiihtyvyys, laatu ja toimintavarmuus kohdallaan. Ajotunteja tälle kesälle reilu 30. Ainut fiba oli että esittelykoneena ostetussa pelissä olivat jo tehtaalla särkeneet perän stefat -> valutti öljyä. Samoin joku oli räpeltänyt säädöt päin persettä, jonka vuoksi takuuhuolto koneelle. Huollon jälkeen aivan unelmakone. Joten mikäli laatu on samaa 5 heppaisissa vs. 20 heppaiset (ja miksipä ei olisi), niin suosittelen Parsunia erittäin lämpimästi. Katsotaan olenko vielä tänä iltana samaa mieltä kun lähdetään vesille. Takuutahan noilla on 2 vuotta ilman merkkihuoltoa, 3 vuotta merkkihuollolla. Eli jos kone menee ketuiksi, niin aina saa uutta tilalle. Ja vaikka myöhemminkin menisi p*skaksi, niin onhan se valmistajan virhevastuu jolloin myyjä joutuu vähintään osallistumaan huoltokustannuksiin etc. jne...
E: niin ja on muuten uisteluvauhdilla hiljainen kone, ja kun hanakkaa antaa enempi niin murahtaa kuin olisi isompikin kone. En ole kuullut vastaavaa saman teholuokan koneissa vielä kertaakaan, varsinkaan nelareissa. Ainut haittapuoli Parsuneissa että tuppaavat olemaan kaasarilla, joten syö löpöä ruiskuversiota enemmän... 20 hp max. kulutus 7,3 l/h.