uskotko jumalaan?

Started by kalapoika, October 15, 2003, 21:29:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tosimies

Taimenfani taetaa olla "ingen herne män".
Älä ny perkule kaikkia juttuja tosissas ota  :-D

Quote from: Taimenfani on December 15, 2007, 08:57:37
Ja uskallat vielä väittää kertomuksia Messiaasta saduiksi.

Uskallatko sinä väittää niitä todeksi 100% varmuudella..?
Raamattu ei ole todiste. Yhtä hyvin voin väittää nähneeni mörön ja todistaa sen muumi-kirjasta

Perca

Quote from: Ruttonalle on December 15, 2007, 11:57:13
Aivan naurettavia tällaiset topicit... Se on jokaisen oma asia mihin uskoo, vai uskooko mihinkään eikä sellaisesta pitäisi näin ruveta taistelemaan...

?

Ruttonalle sitten keksii paremman aiheen. Ole hyvä. Mielestäni asia, mikä koskee yli miljardia ihmistä, ei ole aivan naurettava. Mulle on ihan sama, kuka mihinkin uskoo - kunhan ei ala tyrkyttämään ideologiaansa minulle. Tahi kertomaan kuinka joudun helevettiin koska en usko helluntailaisten tavoin ja siihen mihin he. Ruttonalle, valtaosa tästä keskustelusta on koskenut kaikkea muuta kuin sitä mihin jumaluuteen kukin uskoo, se on henkilökohtainen asia. Sen sijaan kaikesta oheissälästä on hyvä ja pitääkin keskustella.

Mielestäni kristinuskossa on paljon sellaista mitä siinä ei tarvitsisi olla. Viimeiseen 2000 vuoteen Jeesuksen nimeen on tapettu eniten ihmisiä. Kirkko on ryöstänyt ihmisiltä sen mitä muut eivät, Taimenfanin tavoin uhkailemalla ikuisella kadotuksella. Maksat jonkin verran, saat synninpäästön joksikin aikaa ja everything is allright. Melkein kahdentuhannen vuoden ajan Raamatun tarinaa luomiskertomuksesta on pidetty virallisena versiona tapahtumien kulusta. Jotkut pitävät tätä sitten hyvänä.

Makuasioista ei voi kiistellä, näistä asioista voi  :-)

muita tuhjänpäiväisiä perusteluja niinkuin toi sun tiedemiehet eivät ole ottaneeet huomioon että puuttuvaa rengasta ei välttämättä tarvita sillä kehitys on voinut mennä kerralla eteenpäin paljon.

Minun tiedemieheni? Kukaan ei voi olla niin tyhmä väittääkseen että ituradassa olisi tapahtunut suurta määrää mutaatioita pieneen aikaväliin siten, että kaikki olisivat olleet edullisia. Tapahtumiin vaikuttavat lisäksi muuntelu ja luonnonvalinta. Joitain yksittäisiä isoja muutoksia on voinut tapahtua, mutta tiedoksesi, että uusia lajeja ei synny hetkessä. Makroevoluutio on pirun hidasta hommaa.

Ja uskallat vielä väittää kertomuksia Messiaasta saduiksi.

Tulevasta, kyllä. Menneestä, en. Uskon kyllä että Jeesus on ollut olemassa. Sitä vain, että tulevaisuutta ei voi ennustaa. Olisi typerää väittää tietävänsä jotain varmuudella tulevaisuudesta. Enkä tarkoita nyt mitään pieniä asioita.

Kyllä taivaaseen voi päästä muutkin kuin helluntalaiset, mutta silloin pitää olla sama ajatus kuin helluntalaisilla eli minä uskon että Jeesus Kristus on kuollut syntieni tähden ja kun minä pyydän häneltä syntini anteeksi niin olen pelastettu

Pitää olla sama ajatus kuin helluntailaisilla = pitää liittyä helluntaiseurakuntaan ja uskoa siten miten käsketään.

Melko rohkeaa väittää että juuri sinä olisit oikeassa.

sillä meidän tulee elää sen jälkeen uskovaista elämää toki sinä teet syntiä välillä, mutta se on sellaista syntiä mitä et tee tahallasi.

Voisinpa laittaa jonkinlaisen summan rahaa vetoa siitä, että vietän omien normiesi mukaan kunnollisempaa elämää kuin sinä. Helluntailaisten käsitys on vain yksi monista kristinuskon haaroista.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Perca

Vielä pienet iltakommentit  8-)

on aika vaikea keskustella järkevästi sellaisen henkilön kanssa, joka ei ole valmis kuuntelemaan tois(t)en mielipiteitä.
Kannattaa ensin käydä koulut loppuun, ennen kuin julistaa evoluutioteorian olevan täyttä p*skaa.

Lyhyesti ja ytimekkäästi..

Jatketaanpa keskustelua uudelta pohjalta. Ei syytellä tai tuomita ketään, vaan keskustellaan mielipiteistä ja perustellaan omia mielipiteitä ja sanomisia  :-).

Quote from: Taimenfani
Tiedän evoluutioteoriasta melko paljon

Mistä lähteistä olet saanut tietää evoluutiosta? Sitä vaan, että jos olet oppinut näitä asioita seurakunnan kautta millään tasolla, tiedot ovat suurella todennäköisyydellä olleet hyvin evoluutiovastaisia. Kannattaa tutustua myös muiden mielipiteisiin puolueettomasti ja avoimesti  :-)!

En julista sotaa muiden mielipiteitä vastaan vaan esitän perusteluita omille väitteilleni.
Kunnioitan sinun mielipidettäsi, enkä herjaa sitä se on sinun mielipiteesi ja sillä hyvä.

Ja kohtapuoliin laitoit:

Menkää vaan kadotukseen kun sinne niin kovasti haluatte muistakaa siellä että minä varoitin teitä! Tämä koskee Percaa ja Tosimiestä.

Että jos pikkaisen kunnioittavammin kirjoittaisit..?

Ole sinä vaan apinasta kehittynyt minä olen ainakin Jumalan luoma.

Kyllä, mielestäni kaikki polveutuvat apinoista hyvin pitkän ajan takaa. Ihmisten ja muiden kädellisten yhtäläisyyksiä on muuten kovin vaikea selittää. Siinä vaiheessa kun munasolu hedelmöittyy ja kromosomistot yhdistyvät tumien sulautuessa, Jumalalla saattaa olla sana sanottavana. Jos haluaa uskoa, että myöhempään geno- ja fenotyyppiin vaikuttaa jokin ulkopuolinen tekijä, tässä tapauksessa se voisi olla Jumala. Itse kuitenkin olen enemmän sattuman kannalla. Ihmisen kehitys pääpiirteissään tsygootista vauvaksi on kuitenkin puhdasta solubiologiaa. Hemmetin monimutkainen prosessi, mutta silti selitettävissä biologisesti.

-Perca

Miquel

En jaksa enää riidellä, mutta sen sanon, että miettikää nyt järjelläkin voiko muka koko maailmankaikkeus olla sattumaa. Vastaus on ei. Jumala on luonut minut ja sinut ja piste iin päälle. Ja minä uskon 100 prosenttisesti, että Jeesus on messias ja uskon että koko raamattu on 100 prosenttisesti totta. Kovasti äijät väittää että on tullut koko raamattu luettua mutta hiukan epäilen, sillä niin paljon olette sitä vastaan ja melko vähän käytätte pohjana raamatun esimerkkejä.
Taimenta väsyttämään!

.henkka.

Quote from: Taimenfani on December 16, 2007, 15:03:36
En jaksa enää riidellä, mutta sen sanon, että miettikää nyt järjelläkin voiko muka koko maailmankaikkeus olla sattumaa. Vastaus on ei. Jumala on luonut minut ja sinut ja piste iin päälle. Ja minä uskon 100 prosenttisesti, että Jeesus on messias ja uskon että koko raamattu on 100 prosenttisesti totta. Kovasti äijät väittää että on tullut koko raamattu luettua mutta hiukan epäilen, sillä niin paljon olette sitä vastaan ja melko vähän käytätte pohjana raamatun esimerkkejä.
samat sanat!

Perca

Quote from: Taimenfani on December 16, 2007, 15:03:36
En jaksa enää riidellä, mutta sen sanon, että miettikää nyt järjelläkin voiko muka koko maailmankaikkeus olla sattumaa. Vastaus on ei. Jumala on luonut minut ja sinut ja piste iin päälle.
Ja minä uskon 100 prosenttisesti, että Jeesus on messias ja uskon että koko raamattu on 100 prosenttisesti totta. Kovasti äijät väittää että on tullut koko raamattu luettua mutta hiukan epäilen, sillä niin paljon olette sitä vastaan ja melko vähän käytätte pohjana raamatun esimerkkejä.

Edellinen teksti kääntäen (kuten pikkupoika sen kirjoittaisi):

En jaksa enää riidellä. Jos teidän himouskovaisten järki ei sano, että korkeampia voimia ei ole olemassa, niin ei sitten. Mutta niitä ei vain ole. Niin minä kuten sinäkin olet pelkkää vettä, hiiltä ja muita alkuaineita, olet selitettävissä pelkällä biologialla, mihin ei tarvitse muita voimia. Tiede on oikeassa, piste iin päälle. Minä uskon 100% että evoluutioteoria on oikeassa ja että Raamattu on väärässä luomisteorian suhteen. Pikkupoika puhuu kovin isolla suulla tietävänsä evoluutioteoriasta jotain, mutta hiukan epäilen, sillä niin paljon olet sitä vastaan etkä osaa perustella asiaa paskan vertaa.

Saa tämä aihe olla rauhassa jonkin aikaa. Katsellaan miten tilanne kehittyy. Olisin toivonut kreationistien puolelta kypsempää linjaa..

-Perca

Pete

Ja sinä ilmeisesti voit todistaa ettei mitään "isompaa voimaa ole" ? Evoluutioteoriaa sinun ei tarvitse enempää todistella, olen lukenut, opiskellut ja kuunnellut luennoilla siitä ihan riittävästi.
Perustelisitko nyt vaikka yhtä voimallisin sanoin, teorioin ja hyvin perusteluin miksi tätä "isompaa voimaa" ei olisi.

Minua ei sinänsä tämä aihe liikuta yhtään mihinkään, mukava lueskella vain tätä paatosta ja kaikenmaailman selitystä puolin ja toisin.

Perca

Quote from: Pete on December 16, 2007, 21:41:16
Ja sinä ilmeisesti voit todistaa ettei mitään "isompaa voimaa ole" ?

Quote from: Perca on December 16, 2007, 21:24:02
Edellinen teksti kääntäen (kuten pikkupoika sen kirjoittaisi): ...että korkeampia voimia ei ole olemassa

Eli tekstiä Taimenfanin tyyliin samasta asiasta täysin eri näkökulmasta. Itse en ajattele noin kärjistetysti, enkä sano, etteikö tätä olisi olemassa jossain muodossa.

Ja pari sivua sitten kirjoitin:

Quote from: Perca
Onko korkeampaa voimaa? Tuskin. Mitään ei pidä kuitenkaan sulkea pois. Eikä pidä olla Krissemäisen itsevarma mistään, se on typeryyden merkki.

Tuosta "isommasta voimasta" voi olla montaa mieltä, ja se riippuu myös asiayhteydestä. Esimerkkinä juuri tuo geenien kohdalleen osuminen ihmisen kehityksen ensihetkillä. En ole vielä kuullut, että siinä olisi mukana biologista säännönmukaisuutta. Eli sen voisi ajatella korkeamman voiman ohjaukseksi, tai ihan vain sattumaksi.

Henkilökohtaisesti olen aika lailla kahden vaiheilla tuosta korkeammasta voimasta. Sitä vain, etten usko korkeampaan voimaan kirjaimellisesti siinä muodossa missä Raamattu sen esittää. Tai siten miten eräs helluntailainen sitä tarjoaa. Olen kokenut lyhyehköllä elämäntaipaleellani tapahtumia, mihin korkeampi voima olisi voinut hyvinkin olla osallisena positiivisena vaikuttajana. Näistä asioista en vain viitsi tässä threadissa puhua, vituttaa kun eräs tyrmää kaiken mikä poikkeaa hänen seurakuntansa näkemyksestä. Kukaan ei voi todistaa varmuudella korkeampaa voimaa suuntaan tai toiseen missään muodossa, eikä mitään mielipidettä pitäisi väittää ainoaksi oikeaksi. Ja kuten tuossa pari viestiä sitten kirjoitin:

Quote from: Perca
Henkilökohtaisesti olen havainnut vahvempia, konkreettisempia todisteita luonnonuskojen todenperäisyydestä kuin Raamatusta. Eikä se sinänsä mitään meinaa, kirkkoon kuulun niinkuin moni muukin tapakristitty  8-).

Että kyllä, pidän mahdollisena korkeamman voiman olemassaoloa joidenkin erinäisten tapahtumien myötä - niistä en kuitenkaan kirjoita tänne.

Ihan vain tuli semmoinen mieleeni, että eivätkös muistamani mukaan israelilaiset ole Raamatun mukaan Jumalan valittu kansa? Miten kellään Raamattuun kirjaimellisesti uskovalla olisi siis nokan koputtamista asiaan?

-Perca

El Payaso

Tää on kyllä ehdottomasti koko foorumin paras aihealue. Foorumin oikeestaan ainoa aihe tällä osiolla, jossa on oikeesti jotain järkeä. Loistavaa, että keskustelua syntyy ja varsinkin kun täällä perustelee jotkut mielipiteensä todella hyvin, poislukien nämä jotka tulee vaan sanoon: "Oma asia uskotteko..." Tuommosissa viesteissä ei ole mitään järkeä. Jos haluaa tuoda keskusteluun jotain uutta niin perustelee mielipiteensä, eikä heitä "uhkauksia" muille, kuten esim Taimenfani tekee.

Mä nyt olen oman kantani tähän asiaan melko selväksi tuonut ja enempää ei tähän hätään kyllä löydy mun nupista. Uskonto on keskusteluna ja aiheena mielenkiintoinen ja raamatun opetukset myös, vaikka niihin en usko tippaakaan. Ehdottaisin, että modet muuttais tän topicin nimeksi vaikka "keskustelua uskonnosta", koska siitähän täällä syvällisimmät jutut tulevat.

Sydämmelisin terveisin El Payaso

Miquel

Suosittelisin kovasti kuuntelemaan pari saarnaa. Tuossa olis yks normaaliaväkevämpi saarna www.saarna.net/saarna.php?id=872 kannattaa kuunnella. Isoveljeni on se Samuli onneksi hänen ääntänsä ei kuulu koska hän oli toisella puolella salia. Näin hauskaa se on uskossa olla.  :wink:
Taimenta väsyttämään!

Karski

Quote from: Mokki on October 15, 2003, 21:33:02
Lyhyesti ja ytimekkäästi.... en. Jos jumala ois ni ei ois sotia ja plaaplaaplaa... =P
no samat sanat...sittenhän pitäs uskoo shaatanaankin :evil: :-D :-D.
''eise oo niin justiinsa''

Tosimies

Oo! Tua saarna on mp3 versio!
Nyt laitan sen ämppärille ja kuuntelen deathmetallin jälkeen. Näin sitä sielua puhdistetaan.

Keijo the Kalamies

Uintiia harrasta silloin tällöin... Kyllä uskon!
Terve ja heipä hei!

Pilikkijä

Kuuluisa Paavali kirjoitti kirjeessään jollekki jantterille, että Jumalaa ei saa lähtä katsomaan tieteelliseltä kannalta. Jumalan näkee vasta sitten, kun sille uhraa aikaansa ja joskus miettii ihan uskonnollisesta näkökulmasta. Mut asiasta astiaan, en usko Jumalaan kovin vahvasti
SOS=Se On Saletti™

kalastan_kaikkea

Uskon tieteelliseen näkökantaan huomattavasti vehvemmin kun Jumalaan.

Nismox

Hmm~mm. Sanotaanko näin etten todellakaan jaksa uskoa. Sanotaanhan isossa kirjassa suurin piirtein näin. "Se ketä Jumala rakastaa, sitä hän rankaisee". No jos muaki rakastaa sillä kädellä millä on rankonut, niin lienee parasta, niin minulle kuin Jumalalle, kulkea omia polkujaan. En halua olla tekemisissä sellaisen henkilön/olettamuksen kanssa joka jopa yleismaailmallisesti aiheuttaa näissä mittasuhteissa olevaa tuhoa ja kärsimystä.

-Nismox-

Miquel

Quote from: Nismox on January 22, 2008, 09:32:45
Hmm~mm. Sanotaanko näin etten todellakaan jaksa uskoa. Sanotaanhan isossa kirjassa suurin piirtein näin. "Se ketä Jumala rakastaa, sitä hän rankaisee". No jos muaki rakastaa sillä kädellä millä on rankonut, niin lienee parasta, niin minulle kuin Jumalalle, kulkea omia polkujaan. En halua olla tekemisissä sellaisen henkilön/olettamuksen kanssa joka jopa yleismaailmallisesti aiheuttaa näissä mittasuhteissa olevaa tuhoa ja kärsimystä.

-Nismox-
Jos Jumala sinua rakastaa ei hän sinua rankaise. Maailmassa tapahtuva kärsimys maanjäristykset nälänhätä sodat ja kaikki raakuus tapahtuvat sen takia että Jumala sallii Jumalattomille ihmisille käydä huonosti. Jos et elä uskossa niin ei Jumala silloin sinua varjele hän sallii sinulle tapahtua mitä vain. Jos taas uskot ja kunnioitat Jumalaa hän varjelee sinua.
Taimenta väsyttämään!

vaaputtaja

Taimenfani, mikä on ideana siinä että pitää paasata jumalan olemassaolosta jne.? Kyllä minä ymmärrän täysin jos joku uskoo/ei usko jumalaan, mutta miksi sitä uskontoa pitää muille tuputtaa? Sori, tuo kysymys kuullostaa negatiivisemmalta kuin on tarkoitus.

Miquel

Quote from: vaaputtaja on January 22, 2008, 18:35:55
Taimenfani, mikä on ideana siinä että pitää paasata jumalan olemassaolosta jne.? Kyllä minä ymmärrän täysin jos joku uskoo/ei usko jumalaan, mutta miksi sitä uskontoa pitää muille tuputtaa? Sori, tuo kysymys kuullostaa negatiivisemmalta kuin on tarkoitus.
En minä kenellekkään tuputa itse saa valita mihin uskoo, jos sinä tätä minun innokkuuttani tuputtamisena pidät niin olet väärillä jäljillä. Kerron vain niinkuin asia on ja haluan kertoa ihmisille totuuden. En haluaisi yhdenkään ihmisen joutuvan siihen kadotukseen joka niitä odottaa ketkä eivät uskossa ole.
Taimenta väsyttämään!

Perca

Taas aloitetaan, ehtihän tässä olla jo vähän taukoakin  8-)

Quote from: Taimenfani on January 22, 2008, 18:56:56
En minä kenellekkään tuputa itse saa valita mihin uskoo, jos sinä tätä minun innokkuuttani tuputtamisena pidät niin olet väärillä jäljillä.

Kerron vain niinkuin asia on ja haluan kertoa ihmisille totuuden.

En haluaisi yhdenkään ihmisen joutuvan siihen kadotukseen joka niitä odottaa ketkä eivät uskossa ole.

Miksi sinä / lahkosi olisitte oikeassa muiden ollessa väärässä?
Jos "itse saa valita mihin uskoo", niin miksi sinä heitä tuomitset, vaikka Raamattukin sitä kritisoi?
Sinä kerrot asiaa, miten se sinun mielestäsi on, ei niinkuin se on.
Kyllä tässä itse kukin on silloin tällöin saattanut olla sitä mieltä, että enemmän on tuputtamisesta kuin tarjoamisesta kyse sieltä päin.

-Perca

Miquel

Quote from: Perca on January 22, 2008, 19:06:31
Taas aloitetaan, ehtihän tässä olla jo vähän taukoakin  8-)

Quote from: Taimenfani on January 22, 2008, 18:56:56
En minä kenellekkään tuputa itse saa valita mihin uskoo, jos sinä tätä minun innokkuuttani tuputtamisena pidät niin olet väärillä jäljillä.

Kerron vain niinkuin asia on ja haluan kertoa ihmisille totuuden.

En haluaisi yhdenkään ihmisen joutuvan siihen kadotukseen joka niitä odottaa ketkä eivät uskossa ole.

Miksi sinä / lahkosi olisitte oikeassa muiden ollessa väärässä?
Jos "itse saa valita mihin uskoo", niin miksi sinä heitä tuomitset, vaikka Raamattukin sitä kritisoi?
Sinä kerrot asiaa, miten se sinun mielestäsi on, ei niinkuin se on.
Kyllä tässä itse kukin on silloin tällöin saattanut olla sitä mieltä, että enemmän on tuputtamisesta kuin tarjoamisesta kyse sieltä päin.

-Perca
En todellakaan kritisoi heitä raamattuhan sanoo "Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi" Sanoin vain kuinka asia minun mielestäni on. Muut saavat olla sitä mieltä mitä ovat. Tulet vielä huomaamaan että olen oikeassa. En todellakaan halua ryhtyä vääntämään jälleen kanssasi.
Taimenta väsyttämään!

Perca

Quote from: Taimenfani on January 22, 2008, 19:44:31
En todellakaan kritisoi heitä raamattuhan sanoo "Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi" Sanoin vain kuinka asia minun mielestäni on. Muut saavat olla sitä mieltä mitä ovat. Tulet vielä huomaamaan että olen oikeassa.

Tässä nyt on muutama poiminta sinun kirjoituksistasi. Voin toki olla väärässäkin, kuten useasti viime aikoina, mutta noista on tulkittavissa pienen pientä tyrkytystä, syyllistämistä, tuomitsemista ja puhdasta typeryyttä.

Quote from: Taimenfani on December 12, 2007, 18:34:12
Menkää vaan kadotukseen kun sinne niin kovasti haluatte muistakaa siellä että minä varoitin teitä! Tämä koskee Percaa ja Tosimiestä.

En jaksa enää riidellä, mutta sen sanon, että miettikää nyt järjelläkin voiko muka koko maailmankaikkeus olla sattumaa. Vastaus on ei. Jumala on luonut minut ja sinut ja piste iin päälle.

Jumala on ollut aina olemassa sitä ei vain voi tällä maallisella järjellä käsitää

Miten sä luulet, että kun joku äijä kastaa sut jossakin kulhossa ja valelee sun päätäs niin sä muka pelastut hei haloo mieti ny järjelläkin.

Raamatussa ei puhuta mitään kastamisesta vaan uskomisesta.

Jos et ikinä usko Jeesukseen niin terve menoo sitten vaan muista iankaikkisessa kadotuksessa et mä varoitin sua.

Jep lopun ajat lähenevät ja olen aika varma että 100 vuoden sisään Jeesus tulee takaisin hakemaan omansa maan päältä. Silloin tänne maan päälle tulee kaaos kun miljoonat ja miljoonat ihmiset katoavat yhtäkkiä.

Näin on ne jotka uskoo evoluutioteoriaan on ite apinoita. Jumala on olemassa Jeesus on ollut maan päällä ja kuollut syntiemme tähden. Uskokaa niin pelastutte.

Jos et tee parannusta ja pyydä syntejäs anteeks oot matkalla iankaikkiseen kadotukseen.
Siellä sä näytät viettävän iankaikkisuutes.

Koska uskon Jumalaan en usko evoluutioteoriaan.
Evoluutioteoria vaan on mielestäni niin tyhmä juttu kuin olla ja voi se riistää ihmiseltä ihmisarvon jos ajatellaan et me muka oltais kehitytty apinoista.

Mahdottomana pidän evoluutioteoriaa siksi, että siitä puuttuu paljon oleelista kuten puuttuva rengas.

Ja koristeena kakun päällä:

Quote from: Taimenfani on December 12, 2007, 18:34:12
En julista sotaa muiden mielipiteitä vastaan vaan esitän perusteluita omille väitteilleni.

Voi helvetin helvetti, mitä ihmettä sä koko ajan vingut jostain "mä en halua tapella" "mä en halua kinata / riidellä / keskustella blaa blaa...". Tuommoisilla kommenteilla sä et tee mitään muuta kuin lietsot juuri sitä riitaa! Niitä kaikkia "mä en halua riidellä" -kommentteja voisi olla vaikeaa tänne liittää, tila loppuisi kesken koko foorumilta.

Jokainen uskokoon mihin haluaa. Jos siitä ei voi neutraalisti keskustella, tämä ei ainakaan suoranaisesti ole mikään jeesuskiihkoilijoiden julistuspalsta. Varmaankin kaikki lukevat mieluummin fiksua keskustelua aiheesta. Eri mieltä saa ja pitääkin olla, muuten ei kunnon keskustelua syntyisi. Kuten eräs kommentoi näitä Taimenfanin viestejä: "Helpompaa olisi opettaa kiveä steppaamaan kuin saada se lopettamaan tuo paskanjauhanta."

Jatketaanko neutraalilla, asiapohjaisella linjalla vai saammeko taas lukea lauseen tyyliin: "mä en halua tapella" mieltä sykähdyttävän viestin perästä?

-Perca

En siis kritisoi kristinuskoa, vaan Taimenfanin viestejä & tapaa julistaa sanomaa

Nismox

Quote from: Taimenfani on January 22, 2008, 18:13:49

-Nismox-
Jos Jumala sinua rakastaa ei hän sinua rankaise. Maailmassa tapahtuva kärsimys maanjäristykset nälänhätä sodat ja kaikki raakuus tapahtuvat sen takia että Jumala sallii Jumalattomille ihmisille käydä huonosti. Jos et elä uskossa niin ei Jumala silloin sinua varjele hän sallii sinulle tapahtua mitä vain. Jos taas uskot ja kunnioitat Jumalaa hän varjelee sinua.

Lueppa se iso kirja uudelleen, Siellä nimenomaan sanotaan juurikin näin " niitä ketä jumala rakastaa, niitä hän rankaisee". Ja enempää elämästäni tietämättä sinulla tuskin on varaa, "puhua" siittä miten ja missä olen takkini tälle "jumalalle" kääntänyt. Toivon ettet kauheasti pety siinä kohtaa kun tuo sinun Jumalasi ei olekkaan sinua vastassa, kun sinne omaan iki monttuusi putoat. Siinä kohtaa kun sinä esität minulle reealisen ja käsin koskettavan todisteen Jumalan olemassa olosta ja sen hyvyydestä, saataan ottaa tämän niin paljon puhutun taivaan valon vastaan. Siihen asti kuljen edelleen tässä omassa valossani, itseeni ja lähimmäisiini uskoen. Ja uskoen siihen faktaan että kaikki ihmiset maanpäällä ovat enemmän tai vähemmän yksin. Kun tuossa selität tuota raakuutta yms skeidaa, selitäppä se miksi maailmassa kuolee sadoittain lapsia, nuoria, naisia, vanhuksia, näissä "pahojen miesten" keskinäisissä välien selvittelyissä, eikö juurikin jumalan kuuluisi huolehtia ettei nämä ihmiset kärsi. Vai liekö herra itse pidemällä kesälomalla ja harjottelijat ei oikeen osaa hommiaan.
-Nismox-

anttikuivalainen

En, enkä muihinkaan satuolentoihin kuten Joulupukkiin tai saunatonttuun :roll:

Edit: Oli pakko lukaista koko threadi läpi. Muutaman kerran tuli naurettua ääneen, kiitos mm. KrisseV:n ja Taimenfanin viestien. On se (nuori) ihmismieli herkkä. Kirkkojen ja lahkojen aivopesulle pitäisi määritellä ikärajaksi vähintään K16.

Wenkulle ja Mikolle peukkua :evil:
Antti Kuivalainen

Miquel

Quote from: Nismox on January 23, 2008, 09:42:10
Quote from: Taimenfani on January 22, 2008, 18:13:49

-Nismox-

Lueppa se iso kirja uudelleen, Siellä nimenomaan sanotaan juurikin näin " niitä ketä jumala rakastaa, niitä hän rankaisee". Ja enempää elämästäni tietämättä sinulla tuskin on varaa, "puhua" siittä miten ja missä olen takkini tälle "jumalalle" kääntänyt. Toivon ettet kauheasti pety siinä kohtaa kun tuo sinun Jumalasi ei olekkaan sinua vastassa, kun sinne omaan iki monttuusi putoat. Siinä kohtaa kun sinä esität minulle reealisen ja käsin koskettavan todisteen Jumalan olemassa olosta ja sen hyvyydestä, saataan ottaa tämän niin paljon puhutun taivaan valon vastaan. Siihen asti kuljen edelleen tässä omassa valossani, itseeni ja lähimmäisiini uskoen. Ja uskoen siihen faktaan että kaikki ihmiset maanpäällä ovat enemmän tai vähemmän yksin. Kun tuossa selität tuota raakuutta yms skeidaa, selitäppä se miksi maailmassa kuolee sadoittain lapsia, nuoria, naisia, vanhuksia, näissä "pahojen miesten" keskinäisissä välien selvittelyissä, eikö juurikin jumalan kuuluisi huolehtia ettei nämä ihmiset kärsi. Vai liekö herra itse pidemällä kesälomalla ja harjottelijat ei oikeen osaa hommiaan.
-Nismox-
No heti kun sanot missä luvussa ja missä jakeessa niin sanotaan, että Jumala rankaisee niitä keitä hän rakastaa, niin sitten uskon.
Taimenta väsyttämään!

Perca

Quote from: Taimenfani on January 23, 2008, 16:15:26
No heti kun sanot missä luvussa ja missä jakeessa niin sanotaan, että Jumala rankaisee niitä keitä hän rakastaa, niin sitten uskon.

Kyllä kirjan mukaan Jobia kuritettiin melkoisesti, vaikka vanhurskas olikin.

Job1 6:8 Herra kysyi: "Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa."

Job3 (sisältö lyhyesti): Job kiroaa syntymäänsä, on sitä mieltä että kuoleman on elämää parempi ja olemassaolo on pelkkää tuskaa.

Tuossa nyt on yksi selkeä kohta, missä Jumala rankaisee "palvelija Jobia, ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan". Että ihan ykköstykkiä kuritti vielä.

-Perca

Miquel

No jos Job kirosi syntymäänsä ja piti kuolemaa elämää parempana niin silloin hän oli tottelematon. Enkä minä ymmärrä mitä kuritusta tuossa on.
Taimenta väsyttämään!

Perca

Quote from: Taimenfani on January 23, 2008, 17:08:15
Enkä minä ymmärrä mitä kuritusta tuossa on.

Jos kerta olet Raamatun lukenut, en oikein ymmärrä kysymystä.

-Perca

Nismox

(2 Kor.12: 9) Sanan-laskuissakin sanotaan: »Jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee. Olenkos nyt käsittänyt taas jotain väärin. Voiko tämänkin tulkita samoiun kuin lauseen, "Synti on se, jos ei kiimaista naista auta" jonka taas(kreikkalainen) 7.s tai (Latinalainen) 6.s  käsky kumoaa, Älä tee huorin(nyk. älä tee aviorikosta). Oletkos koskaan laskenut paljonko on lapsen lapsia Nooalla. Jos Nooa ja hänen vaimonsa olivat ainoat vedenpaisumuksesta selvinneet, täytyy olla melkolailla sikiävää porukkaa. Miten selittyy ihmisten ihonväri erot, vai oliko nooalla jossain kohtaa ruuti märkää ja jossain kohtaa lirahti hiukan pissaa joukkoon, mistä johtuu amerikan alkuperäiskansojen punertava ihonväri, muusta kuin meskaliinin juomisesta. Enpä muista nuoruudesani lukeneeni juurikaan väkivaltaisempaa kirjaa kuin Raamattu ja Katekismus, niisä tapetaan, silvotaan, nöyryytetään ja mitä vielä ihmistä uskonnon nimissä. Eli rikotaan sielläkin (Kreikkalainen) 6.s ja (Latinalainen) 5.s käskyä, Älä tapa. Tätä listaa voidaan jatkaa loputtomiin. Tosiasia lienee se, että jo ammoin pimeällä noitien ja muiden peikkojen ajalla joku linnan herra on keksinyt ihan p*******n hyvän bisnes idean, kirkon.

Nismox

Tämä on aihe mikä perustuu hyvin vahvoihin tunne ja näkemys eroihin. En moiti enkä syyllistä ihmisiä jotka uskoo ja uskostaan voimaa saavat. Se on yksi pakotie tästä kovinkin kovasta elämästä. Toiset pakenevat fantasiaan ufoista ja tosissaan niihin uskovat, toiset uskoo saatanaan jopa siinä määrin että sarvipäätä itseään palvovat. Tosiasia kai lienee se että, uskontoon liittyvien asioiden pohjalta on maailman sivun tehty ne rankimmat, verisimmät ja mittavimmat rikosket. Liitty ne sitten Juutalaisuuteen, Hindismiin, Islamismiin, zarathustralaisuuteen, Kristinuskoon tai jopa saatananpalvontaan, aina löytyy raakoja tekoja näiden nimissä. Uskotaan kaikki ainakin Ahtiin ja sen suomiin mahdollisuuksiin vesistöjemme anneista, ja se ei vahingoita ketään(tiettävästi)=) Pitäkää hyvät ihmiset kiinni vakaumuksestanne, niin teen minäkin.